התקבלתי! האם קיימת כניסה נכונה לתפקיד?

 

לא פעם יוצא לי ללוות מנהלים בתפקידים בכירים בכניסה לתפקיד. תהליך זה הוא קריטי וחשוב הן למנהל, הן לעובדים והן לארגון וליצירת ממשקי עבודה בריאים.

שאלות רבות נשאלות: האם לעשות מהפכות כששינוי מתבקש לכל הדעות או להמתין? מה קורה נוכח התנגדויות של מנהלים בארגון למינוי? האם להתעלם ממרכיבים של פוליטיקה וכוח בתוך הארגון? האם לשתוק בשבועות הראשונים? האם להיות נחמד או מרוחק? למי להקשיב?
התייחסות, תכנון מוקדם וחשיבה אודות הכניסה לתפקיד תביא לכניסה יעילה ומקצועית יותר של אותה פונקציה בארגון, ותגביר את סיכויי ההצלחה.

בעולם שבו הכל רץ מהר, מהר מידי, אנו נדרשים לצלול לתוך התפקיד במהירות יחסית, דבר המלחיץ מנהלים רבים. בנוסף, יש מצבים בהם מנהלים נכנסים לתפקיד ללא תהליך חפיפה בכלל או ללא תהליך חפיפה מסודר.
יואב, מנהל שקודם לתפקיד בכיר, קיבל תפקיד רוחב אשר נדרש להניע מנהלים עמיתים. בכניסה לתפקיד יואב התקשה להתעמת עם עמיתיו מה שיצר אצלו פסיביות בפנייה אליהם וחוסר ביטחון מולם.
מעבר לצעדים הרגילים של קריאת הגדרות התפקיד, קריאת מסמכים ותוכניות עבודה, נהלי עבודה ונהלי הארגון, שיחות עם אנשים, ראיונות וכו’ יש מספר דברים שיש לקחת בחשבון:

בשלב הראשון שאל את עצמך מספר שאלות חשובות:

התחום האישי/ניהולי:

• מה הם החוזקות והחולשות. מתוך כך, במה אני עלול להתקשות?
• מה הזהות המקצועית שאני רוצה לייצר?
• אילו מסרים אני רוצה להעביר לאנשים? מה אני רוצה שהם ירגישו?

התחום הארגוני:

• מה חשוב בתרבות הארגונית?
• אילו התנהגויות ונוהגים קיימים בולטים? מה מאפייני הארגון?
• מה הם המסרים המילוליים והבלתי מילוליים. זכור, כי לעיתים לומדים הרבה יותר ממה שלא נאמר.

טיפים:
1. אל תחשוב מה מצפים ממך, תשאל. הרבה פעמים בגין הניסיון הניהולי שלנו, המיומנויות שרכשנו והאינטואיציות שאנו משתמשים בהם, אנו נוטים להגיע למסקנות בדבר הציפיות מאיתנו. שאל שאלות ישירות את הממונה עליך: מה אתה מצפה ממני? מה היעדים קצרי הטווח וארוכי הטווח? מה תיחשב בעיניך הצלחה?
2. כולם לקוחותיך: עובדים, עמיתים, ממשקי עבודה, תנהג בהם כך. כולם חשובים.
3. אל תכריז על שינויים מרחיקי לכת, ואל תדבר בגנות המנהל הקודם, אתה בזכוכית מגדלת, כולם מסתכלים עליך.
4. כשאתה יוצר שינוי, צור אותו עם המון כבוד לאנשים שעובדים.
5. זכור ששינוי נתפס כמשהו שלילי לעיתים. כשאתה מטפל בהתנגדויות במקצועיות רבה אל תשכח שיש לאנשים צרכים בסיסיים שאם תדע לייצר אותם יהיה לך יותר קל לפתוח את ערוץ התקשורת של אותם אנשים. 3 הצרכים הם: כבוד, ביטחון והוגנות.
6. מצא את האיזון והמינון הנכון בין צניעות והקשבה לבין ביטחון בעצמך ובדרכך.
7. לאחר תהליך הלמידה גבש תוכנית עבודה, אשר תכלול יעדים ולוחות זמנים.

מינית לתפקיד מועמד שגייסת? קידמת עובד מתוך הארגון? קיבלת תפקיד חדש?

אנו נשמח ללוות אותך בתהליך מקצועי וממוקד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.