ניהול זמן זה בראש שלנו

logoהבוקר עלה בציוץ הציפורים, ואנו מתחילים את מרוץ החיים. להעיר את הילדים, להכין סנדוויצ'ים לבית הספר, להספיק להגיע לעבודה בזמן, להתמודד עם הבוס, להיפגש עם אנשים, לחזור הביתה, להפריד בין הילדים המתקוטטים, לסדר את הסלון, להתקין ארוחת ערב… אלו רק חלק מהמשימות החשובות אשר יש להספיק ביום תמים אחד.

בעידן שבו הזמן הוא משאב יקר, אנו מצליחים להקדיש זמן לכולם, אך לעצמנו הכי פחות.

כיצד נוכל לשמור על שפיותנו, טיפים לניהול זמן יעיל:

1. הכינו רשימה של כל המטלות שנדחו ושעדיין רלוונטיות, קבעו סדר עדיפות. תלו זאת לפניכם. עצם המיקוד במשימות אשר יש לעשות יביא לעשייה.
2. קחו אתגר כבר השבוע, ועשו צעד ראשון כדי לבצע דבר אחד מהרשימה. צעד קטן יביא למוטיבציה רבה להמשך ולהרגשה מצוינת.
3. תכנון וחשיבה מוקדמים יחסכו זמן רב. בחרו את המשימות החשובות ביותר לביצוע בכל יום, ותכננו את האופן שבו אתן מתכוונות לבצע זאת.
4. תכננו את המנוחות שלכם (חופשות, בילוי בבית קפה עם חברים, ואפילו פגישה ביתית בערב עם בת/בן הזוג), אחרת לעולם לא תגיעו אליהם.
5. חשבו על השבוע האחרון, ובדקו אם ביצעתם יותר משימות קטנות, קלות וטפלות מאשר משימות חשובות וגדולות.
6. חשבו על עקרון פארטו שמדבר על כך ש-20% מהפעילויות שאתם עושים אחראים על 80% מהתוצאות, לכן מה שנותר לעשות הוא לחפש מהם 20% המשימות החשובות ביותר שעליכם לבצע.
7. כתיבת מטרות בחיים מביאה לבהירות המחשבה, ובהירות מעלה את המוטיבציה לפעול. הקצו אחת לחודש זמן למחשבות על מטרותיכם, וקראו אותם מדי פעם.
8. קומו בבוקר חצי שעה לפני השכמת הילדים. זוהי חצי שעה אשר אינה מיועדת להשלמת משימות הבית מאתמול, אלא מיועדת אך ורק למענכם. שתו משהו, שבו, הירגעו, ומלאו את עצמכם במחשבות על היום הנפלא שעומד להיות לכם- נסו זאת , הדבר עושה פלאים.

איילת פרמן מגוון – פיתוח ארגוני ואישי נייד: 050-5803729 טלפקס: 03-9228016

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.